Vsaďte na offline - vizitka o vás mnohdy vypoví nejvíce

V době webových prezentací, reklamních bannerů a online životopisů se tak nějak zapomíná na kvalitní prezentaci mimo online prostředí. Kreativní vizitky, zajímavě provedené katalogy a letáky si najdou svoji cílovou skupinu. O to je horší, když zjistíme, že to tak nějak neumíme.

Kvalitní corporate design je základ

Corporate design je vlastní podoba loga, jeho využívání a možné barevné modifikace. Součástí takzvaného corporate manual, jsou nejen možnosti jeho umístění, ale také přesné návrhy interních firemních tiskovin a také vizitek. Vizitka je zpravidla to první, nebo lépe řečeno nejdůležitější, co potencionální klient vidí. Především pak na B2B trhu, tedy místě, kdy obchodujete s další firmou a nikoli s konečným zákazníkem.
 
Vizitku byste měli svěřit do rukou profesionálního grafika. Na koleně vytvořené vizitky nemají takový úspěch. Také berte v potaz, že tisk vizitek není otázkou jen několika málo kusů. Pokud se vám nepodaří vizitka na poprvé a ji vložíte do tisku, vytisknete dvě stě až tisíc vizitek, které můžete vyhodit. Na vizitce by neměly chybět základní informace a údaje, jako jsou:
 
  • Jméno a příjmení. Často se připojuje i titul, ten je dobré uveřejňovat, pokud je to ve vašem oboru skutečně nutné. Moderní vizitky se snaží množství textu, a tím i titulů minimalizovat.
  • Pracovní zařazení/pozice. Přestože se to nevyžaduje, obvykle se vizitky předávají na veřejnosti. Tedy v ruchu, nebo na párty. Oboje má jednu nevýhodu. Snadno přeslechnete, anebo rovnou zapomenete pracovní zařazení vašeho potencionálního obchodního partnera. Vizitka to následně jistí.
  • Telefon a e-mail. Tyto dva údaje jsou asi nejdůležitější, občas se přidávají i kontakty na sociální sítě, anebo web firmy.
Výhodou kreativní vizitky je právě její originalita. Jednodušeji si totiž zapamatujete jedinečnou vizitku, než záplavu ostatních šablonovitých kartiček bez nápadu.

« Zpět na výpis novinek