Načasování a výběr vhodného reklamního předmětu

Reklamní předměty se zákazníkům nabízejí v nejrůznějších situacích. Při velkém nákupu, speciální akci na produkty, kdy je reklamní předmět dárkem navíc, při oslavách výročí firmy, lze sem řadit i události jako konference, kde účastník dostane tašku s reklamními předměty.

Reklamní předmět podle cílové skupiny

Pokud se rozhodujete, který reklamní předmět zvolit, měli byste brát v potaz hned několik faktorů.
  • Cílová skupina
  • Typ doprovodné akce
  • Užitek či přidaná hodnota pro cílovou skupinu
  • Cena

Cílovou skupinou myslíme ty, pro které je reklamní předmět určený – pro partnery, děti, účastníky lékařské konference? Je dobré zjistit si, co by naše cílová skupina ocenila a co bude používat. Přeci jen bude na hrnečku či na čemkoli jiném naše logo.
 
Typem doprovodné akce se myslí například nakup za tisíc a dostaneš od nás dárek anebo děti na dětském dnu pořádaném vaší firmou. Rozdíl je znatelný. U první možnosti je pravděpodobné, že pořídíte nějakou drobnost, která ale bude mít zdánlivě velký užitek pro cílovou skupinu. V druhém případě pak budete vybírat něco, co vypadá hezky, ale funkci mít nemusí, například plyšová hračka.
 
Užitek či přidaná hodnota je totiž to, co dokáže přimět cílovou skupinu nakoupit nad tisíc korun, anebo vzít své dítě na dětský den. Nepodceňujte tento faktor. Nesnažte se bezmyšlenkovitě vytvořit jakýkoli reklamní předmět. Když už něco vytvářet chcete,  dohlédněte na  to, aby to mělo smyl.
 
Cena reklamního předmětu je samozřejmě důležitá jen pro vás. Vaše cílová skupina ho samozřejmě získá zdarma. Je totiž důležité poskytnout takový reklamní předmět, který cílová skupina ocení a bude ho považovat za užitečný, a tím ocení i vaši práci a firmu, ale nesmí být pro vás tento dar likvidační. Pokud totiž utratíte statisíce za dary, které u vás sice udrží stávající zákazníky, ale nepřivedou nové, skončili jste. Myslete rozumně napříč těmito faktory tak, abyste zvolili skutečně optimální reklamní předmět.

 

« Zpět na výpis novinek